<<Kimi Raikkonen: ο πιο άτυχος και αδικημένος του 2015>>
2015-11-30 17:41
Ο Kimi Raikkonen έστω και τη τελευταία στιγμή, κατάφερε να περάσει τον Bottas για την μάχη της 4ης θέσης αν και πριν τον αγώνα του Άμπου Ντάμπι ήταν 5ος έχοντας ένα βαθμό λιγότερο από τον συμπατριώτη του.
Καταρχάς ο Φινλανδός τελείωσε την season με μόλις 3 βάθρα. Παρόλα αυτά και τα 3 ήταν στους 3 νυχτερινούς αγώνες της φετινής χρονιάς. Πρώτα με την 2η θέση στο Μπαχρέιν, ύστερα με την 3η θέση στην Σιγκαπούρη και τέλος, χθες, στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι, επίσης για την 3η θέση. Κανείς άλλος οδηγός δε κατάφερε να βρεθεί στο βάθρο και στους 3 νυχτερινούς αγώνες. Στους top 10 της τελικής βαθμολογίας είχε τις πιο πολλές εγκαταλείψεις και τις πιο πολλές ποινές μα παρόλα αυτά κατάφερε τελικά να βρεθεί στην 4η θέση.
Ας δούμε λοιπόν το τι έγινε σε κάθε αγώνα ξεχωριστά και πόσους βαθμούς θα μπορούσε να έχει παραπάνω.
Αυστραλία
O Kimi Raikkonen εγκατέλειψε στον 42ο γύρο του αγώνα από την 5η θέση και ενώ πλησίαζε τον Massa για την 4η θέση. Ο λόγος της εγκατάλειψης αυτής προήλθε από ένα κακό pit stop της Ferrari καθώς δε τοποθετήθηκε σωστά ο ένας τροχός. Οπότε σε σενάριο πως στη χειρότερη θα τερμάτιζε 5ος, ο Kimi έχασε 10 βαθμούς.
Μαλαισία
Στην Μαλαισία, ο Φινλανδός δε κατάφερε στις κατατακτήριες να περάσει στο Q3 και μάταια εκκίνησε από την 11η, μόλις, θέση. Τελικά έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα και τερμάτισε 4ος, τη στιγμή που ο Vettel χάριζε την 1η νίκη της χρονιάς στην Ferrari. Ποιος ξέρει που θα μπορούσε να είχε τερματίσει ο Kimi αν δεν είχε ξεκινήσει από τόσο χαμηλά στο grid...
Κίνα
Αν και εκκίνησε από την 6η θέση, κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τις 2 Williams και να τερματίσει τελικά 4ος. Μόλις 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον 1ο Hamilton και λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον teammate του. Ο Kimi είχε πάρει ξεκάθαρη εντολή να μη μονομαχίσει με τον Vettel αν και είχε καλύτερο ρυθμό στερώντας του τουλάχιστον την 3η θέση. Ποιος ξέρει που αλλού θα μπορούσε να είχε φτάσει αν πολύ απλά έπαιρνε εντολή να προσπαθήσει να περάσει. Σίγουρα πάντως, έχασε άδικα 3 βαθμούς το λιγότερο.
Μπαχρέιν
Ίσως στον καλύτερο φετινό του αγώνα, όχι μόνο λόγω της θέσης που τερμάτισε, ο Kimi τερμάτισε 2ος παίρνοντας 18 βαθμούς. Στον τελευταίο γύρο του αγώνα ο πρωτοπόρος Hamilton αντιμετώπισε πρόβλημα με τα φρένα του και τα 5.5 δευτερόλεπτα διαφορά έπεσαν στα 3. Αν είχε ένα γύρο παραπάνω ή έστω 2, σίγουρα θα είχε προσπεράσει και την αδύναμη, λόγω προβλήματος, Mercedes για την νίκη. Το ερώτημα πάντως θα ήταν, τι θα γινόταν αν ο Kimi ήταν στη θέση του Βρετανού και βασικά σε ποιο σημείο του αγώνα θα μπορούσε να είχε αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα.
Ισπανία
Αν και εκκινούσε από την 7η θέση κατάφερε να βρεθεί στην 5η, λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Bottas. Στο συγκεκριμένο αγώνα πάντως, η στρατηγική που ακολούθησε η Ferrari για τον Φινλανδό δεν ήταν η καλύτερη στερώντας του έτσι την 4η θέση και 2 βαθμούς.
Μονακό
Ο πρωταθλητής του 2007 βρίσκονταν στην 5η θέση με τις διαφορές να έχουν μηδενίσει λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τη στιγμή που πίεζε τον Kvyat για την 4η θέση ήρθε από πίσω ο Ricciardo και κουτούλησε πάνω στην Ferrari. Κάποια ποινή, αν και θα έπρεπε, δε δόθηκε ποτέ στον Ricciardo. Ο Kimi όχι μόνο έχασε την 4η θέση εξαιτίας του Ricciardo, αλλά έχασε και την 5η από τον οδηγό της Red Bull. Από κει λοιπόν που θα μπορούσε να είχε πάρει 12 βαθμούς πήρε μόλις 8. Δηλαδή, του κλάπηκαν 4 βαθμοί.
Καναδάς
Στον Καναδά, ένα κακό 2ο pit stop και ένα δικό του σπινάρισμα στέρησαν από τον Kimi την 3η θέση. Τελικά τερμάτισε 4ος και ανεξάρτητα από το δικό του λάθος, ίσως αν είχε καλύτερο pit, να παράμενε στην 3η θέση. Δηλαδή, εκεί, χάθηκαν άλλοι 3 βαθμοί.
Αυστρία
Στην Αυστρία, ο Kimi εκκίνησε μόλις από την 14η θέση και πριν την 1η στροφή συγκρούστηκε με την McLaren του Alonso, βγάζοντας και τους 2 εκτός αγώνα. Εκείνη τη στιγμή, ο Kimi είχε ήδη βρεθεί πιο μπροστά, 12ος και σίγουρα θα μπορούσε να είχε βρεθεί το λιγότερο ως την 6η θέση, με βάση την εξέλιξη του αγώνα και την κατάσταση των άλλων οδηγών. Οπότε παρότι ίσως υπερβολικό, έχασε ως και 8 βαθμούς.
Μεγάλη Βρετανία
Στο Silverstone o Kimi, λίγο πριν τη βροχή ήταν στην 5η θέση. Ο Vettel ήταν λίγο πιο πίσω. Όμως με καλή στρατηγική βρέθηκε πιο μπροστά από τις 2 Williams καθώς εκείνοι, επέλεξαν να μείνουν παραπάνω στην πίστα με τα ελαστικά στεγνού οδοστρώματος. Αντίθετα, ο Kimi μπήκε μέσα με τις πρώτες ψυχάλες, κάνοντας 2 ολόκληρους γύρους με τα ενδιάμεσα ελαστικά τα οποία όπως ήταν λογικό δεν απέδιδαν και καταστράφηκαν. Τελικά θα κάνει ένα ακόμα pit stop ώστε απλά να τερματίσει 8ος. Θα μπορούσε με μία φυσιολογική στρατηγική να παράμενει έστω στην 5η θέση, ή αν είχε την ίδια στρατηγική με τον Vettel, θα ήταν ο άνθρωπος θα ανέβαινε στο βάθρο. Οπότε αντί για 15 πήρε μόλις 4 βαθμούς. Η Ferrari στέρησε από τον Kimi 11 βαθμούς!
Ουγγαρία
Στην Ουγγαρία, ο Kimi αν και ξεκίνησε από την 5η θέση, στη 2η στροφή του αγώνα βρέθηκε 2ος. Γύρο με τον γύρο άνοιγε τη διαφορά του από τον Rosberg που μέχρι εκείνη την ώρα ήταν στην 3η θέση. Τελικά ο Kimi στον 47ο γύρο βρέθηκε περίπου ένα ολόκληρο pit stop μακριά από τον Rosberg ώσπου η μονάδα ισχύος του τον πρόδωσε. Τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει 5 γύρους μετά χάνοντας έτσι 18 βαθμούς!
Βέλγιο
Αφού τον πρόδωσε το κιβώτιο ταχυτήτων του στο Q2 και αφού δέχτηκε και ποινή 5 θέσεων εκκίνησε μόλις από την 14η θέση. Τελικά θα καταφέρει να τερματίσει 7ος και ήταν ξεκάθαρο πως αν βρισκόταν λίγες θέσεις μόνο πιο μπροστά στο grid, θα βρισκόταν και πιο μπροστά από Massa και Perez οι οποίοι τερμάτισαν κατά μισό και 1.5 δευτερόλεπτο αντίστοιχα, πιο μπροστά του. Ο απολογισμός: άλλοι σίγουροι 4 βαθμοί χαμένοι.
Ιταλία
Αν και εκκίνησε 2ος, αντιμετώπισε πρόβλημα στον συμπλέκτη και πριν την 1η στροφή έπεσε 20ος. Τελικά θα κάνει έναν υπέροχο αγώνα και θα βρεθεί στην 5η θέση. Αν όμως δεν είχε αντιμετωπίσει το εν λόγω πρόβλημα θα μπορούσε να είχε έρθει στην χειρότερη από 3ος και στην καλύτερη μέχρι και 1ος. Ας πούμε όμως πως θα τερμάτιζε 2ος. Αυτό σημαίνει πως ο Kimi έχασε άδικα 8 βαθμούς.
Σιγκαπούρη
Ίσως ο πιο φυσιολογικός του αγώνας για φέτος. Εκκίνησε 3ος και τερμάτισε εκεί δίχως να απειλήσει ή να απειληθεί.
Ιαπωνία
Μόνο θετική ήταν η 4η θέση που τερμάτισε καθώς εκκίνησε από την 6η. Δεν απέιλησε για κάτι περισσότερο, μα ούτε και απειλήθηκε ώστε να χάσει κάτι.
Ρωσία
Στον τελευταίο μισό γύρο του αγώνα, ο Kimi επειχείρησε να προσπεράσει τον Bottas για την 3η θέση. Ο 2ος αδικαιολόγητα άργησε να αντιδράσει. Αυτό οδήγησε τον Kimi παράλληλα εκτός 3ης αλλά και 4ης θέσης καθώς τερμάτισε με κλαταρισμένο ελαστικό. Παρόλα αυτά ήταν ο άνθρωπος που δέχτηκε ποινή 30 δευτερολέπτων ρίχοντας τον στην 8η θέση. Αυτό σημαίνει πως πήρε 4 βαθμούς, ενώ θα μπορούσε να πάρει 15 αν ο Bottas δεν έκανε αυτή την απερίσκεπτη ενέργεια και να μη κοιτάξει τους καθρέφτες του (όπως ο ίδιος άλλωστε είπε). Η χασούρα ήταν 11 βαθμοί.
Αμερική
Αν και 18ος λόγω ποινής εκμεταλλεύτηκε τον χαμό που έγινε στον 1ο γύρο και σύντομαι έφτασε στην 9η θέση. Τελικά εγκατέλειψε από την 6η θέση αρκετούς γύρους μετά λόγω προβλήματος στα φρένα. Αν ο αγώνας του δεν είχε αυτή την ατυχία, θα μπορούσε μετά τα 2α pit stop να βρεθεί μέχρι και 4ος. Δηλαδή, άλλοι 12 βαθμοί χαμένοι.
Μεξικό
Ύστερα από 1 λάθος στο Q2 και μια ποινή 5 θέσεων εκκίνησε από την προτελευταία θέση. Τελικά σύντομα βρέθηκε στην 10η θέση και στη συνέχεια στην 8η. Τελικά εγκατέλειψε εκεί λόγω σύγκρουσης με τον Bottas, σχεδόν με τον ίδιο τρόπο που έγινε και στη Ρωσία. Με τη διαφορά πως ο Raikkonen δεν είχε αφήσει χώρο προς τον συμπατριώτη του και τον 2ο να μη παίρνει την παραμικρή ποινή αν και ήταν ο υπαίτιος. Τελικά εγκατέλειψε χάνοντας έτσι τουλάχιστον 4 βαθμούς και ποιος ξέρει πόσους περισσότερους ίσως να μπορούσε να πάρει.
Βραζιλία
Πολύ ήρεμος ο δικός του, αλλά και όλος αγώνας. Εύκολα τερμάτισε 4ος.
Άμπου Ντάμπι
Στον δικό του ''τελικό'' με αντίπαλο τον Bottas, έβγαλε εις πέρας την αποστολή του στη μάχη της 4ης θέσης. Τελείωσε την season με βάθρο και συγκεκριμένα αυτό της 3ης θέσης. Όμως ένα κακό pit stop της Ferrari και μια αδικαιολόγητη παρενόχληση από τον teammate του κατά την έξοδό του από τα pit για μερικούς γύρους, του στέρησε το δικαίωμα να κυνηγήσει το κάτι παραπάνω.
Ο Raikkonen τερμάτισε 4ος στο πρωτάθλημα οδηγών. Η διαφορά του από τον 3ο, Vettel, ήταν στους 128 βαθμούς. Όμως με βάση τα παραπάνω, θα μπορούσε να έχει ως και 98 βαθμούς περισσότερους. Δηλαδή θα μπορούσε να είχε φτάσει τους 248 βαθμούς αν δεν είχε αδικηθεί από τους αγωνοδικές, την ίδια του την ομάδα αλλά και λόγω της ατυχίας του. Σε περίπτωση που ήταν έτσι, ίσως όλο το πρωτάθλημα να ήταν εντελώς διαφορετικό.
Γράφει ο Διονύσης Δημητρόπουλος
Σπουδαστής του ΙΕΚ Δέλτα
———
Πίσω