Δε μπορεί να γίνει πραγματική σύγκριση Schumacher-Senna

2015-12-29 20:22

 

      Ο Michael Schumacher και ο Ayrton Senna είναι οι δύο οδηγοί στην ιστορία της Formula 1 με τους περισσότερους θαυμαστές που πολλές φορές έρχονται σε κόντρα για το ποιος από τους δύο υπερισχύει έναντι του άλλου. Δύσκολα όμως μπορεί να γίνει μία πραγματική σύγκριση.

       Πρώτα από όλα οι δύο οδηγοί συναντήθηκαν στο grid μόλις 2 γεμάτες χρονιές. Το 1992 και το 1993. Το 1992 η McLaren του Senna ήταν πιο καλή, μα λιγότερο αξιόπιστη από την Benetton του Schumacher. Ο Γερμανός, στην πρώτη του ολοκληρωμένη season βρέθηκε 3ος στο πρωτάθλημα οδηγών, έχοντας 3 βαθμούς περισσότερους από τον Βραζιλιάνο. Εκείνη τη χρονιά όμως, ο Senna, είχε 7 εγκαταλείψεις, ενώ ο Schumacher 4.  Στα βάθρα υπερίσχυσε ο Schumi έχοντας 8 έναντι 7 του Senna. Στις νίκες πάντως ο Senna είχε 3 έναντι 1 του Γερμανού.

        Το 1993 η Williams ήταν με μεγάλη διαφορά η κορυφαία ομάδα χαρίζοντας έτσι και τον 4ο τίτλο του Alain Prost. Αρκετά πιο πίσω ήταν η McLaren του Senna, ενώ ακόμα πιο πίσω από την McLaren ήταν η Benetton η οποία ακόμα ‘’ψαχνόταν’’. Ο Senna τερμάτισε 2ος στο πρωτάθλημα οδηγών έχοντας 21 βαθμούς περισσότερους από τον Schumacher που τερμάτισε 4ος. Το 1993 ο Schumacher είχε 7 εγκαταλείψεις και ο Senna 4. Στα βάθρα πάντως ο Senna με 7, είχε 2 λιγότερα από τον Γερμανό παρότι ο δεύτερος ολοκλήρωσε  τη χρονιά έχοντας ουσιαστικά 3 αγώνες λιγότερους λόγω των εγκαταλείψεών του. Στις νίκες, ο Βραζιλιάνος υπερίσχυσε έχοντας 5 έναντι 1 που είχε ο Schumacher.

        Όλα αυτά όμως και ενώ την πρώτη χρονιά η Benetton ήταν κατώτερη, μα πιο αξιόπιστη, ενώ την δεύτερη και ήταν κατώτερη αλλά και λιγότερο αξιόπιστη από την McLaren.

 

 

Η μόνη πραγματική σύγκριση

 

      Η μόνη πραγματική σύγκριση ανάμεσα στους 2 κορυφαίους του αθλήματος θα μπορούσε να γίνει μόνο το 1994. Όμως η μάχη η οποία θα άφηνε ιστορία ανάμεσα σε Schumacher και Senna σταμάτησε μόλις στον 3ο αγώνα της χρονιάς ύστερα από τον θάνατο του Ayrton.

        Η μετακίνηση του Βραζιλιάνου στην πανίσχυρη Williams έδινε την αίσθηση πως το πρωτάθλημα του 1994 θα ήταν ανούσιο καθώς δε θα υπήρχε καθόλου ανταγωνισμός. H McLaren βυθίστηκε σε μαύρες μέρες ενώ η Benetton ήταν η μόνη ομάδα που ως ένα βαθμό θα μπορούσε να ακολουθήσει την Williams.

          Όμως όπως είχε αποδειχτεί και από τις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά και τις ελεύθερες, ο Schumacher ήταν το φαινόμενο και όχι τόσο ότι η Benetton ήταν σε θέση να ‘’χτυπίσει’’ την Williams.

        Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αυτό του πρώτου αγώνα στην Βραζιλία. Οι 2 Williams βρέθηκαν σε θέσεις 1 και 4. Ο Senna στην pole και ο Hill στην 4η θέση. Ο Schumacher βρέθηκε στην 2η, ενώ η άλλη Benetton μόλις στην 9η θέση, κατά 2 δευτερόλεπτα πιο αργή από τον Senna.

       Στο grand prix της Bραζιλίας για το 1994 ήταν η πρώτη φορά που ο Senna όχι απλά έχανε, αλλά δε μπορούσε καν να απειλήσει τον Schumacher. Όταν ο δεύτερος πήρε την πρωτιά μετά τον πρώτο ανεφοδιασμό, ο Senna απλώς δε μπορούσε να τον πλησιάσει. Η διαφορά μεταξύ των 2 αυξομειωνόταν από 3 ως 6 δευτερόλεπτα και τελικά αυτή μεγάλωσε ακόμα περισσότερο φτάνοντας μέχρι και τα 8 δευτερόλεπτα. Στη συνέχεια του αγώνα, ο Senna εγκατέλειψε ύστερα από σπινάρισμα ενώ ο Schumi έπαιρνε την 3η νίκη της καριέρας του η οποία μάλιστα ίσως ήταν η πιο εμφατική καθώς, η διαφορά του από τον 2ο Hill, ήταν κατά 1 γύρο ολόκληρο.

       Στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς οι Senna και Schumacher βρέθηκαν ξανά στις θέσεις 1-2 με τον Βραζιλιάνο στην pole. Η άλλη Williams, αυτή του Hill, βρέθηκε στην 3η θέση ενώ η άλλη Benetton μόλις στην 10η θέση. Αυτό έδειχνε ξεκάθαρα πως ο Senna δε θα είχε εύκολο έργο μπροστά του απέναντι στον Γερμανό ο οποίος είχε πιο αδύναμο μονοθέσιο από τον ίδιο. Στον αγώνα του Ειρηνικού ο οποίος διεξαγόταν στην Ιαπωνία, ο Schumi κατάφερε να προσπεράσει τον Senna στην εκκίνηση. Σα να μην έφτανε αυτό, ο Βραζιλιάνος εγκατέλειψε καθώς συγκρούστηκε με την Ferrari του Larini μετά την πρώτη στροφή του αγώνα. Έτσι ο Schumi κέρδισε τον αγώνα και είχε ήδη μία διαφορά +20 από το φαβορί του πρωταθλήματος, Senna.

        Στο Σαν Μαρίνο στην πίστα της Imola, έμελλε να είναι και ο τελευταίος αγώνας του Senna. Εκεί ο Senna ήταν και πάλι στην pole, με τον Γερμανό στην 2η θέση. Ο αγώνας μετά τις πρώτες στροφές μπήκε σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας καθώς υπήρξε μία σύγκρουση στα μονοθέσια που ήταν πιο πίσω. Όλα αυτά μέχρι τον 6ο γύρο του αγώνα. Στην επανεκκίνηση, ο Βραζιλιάνος και ο Γερμανός παρέμειναν στις ίδιες θέσεις μα άνοιξαν άμεσα τη διαφορά τους από τους υπόλοιπους. Στον 7ο γύρο και ενώ ο Schumacher ήταν μερικά δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από τον Senna, ήρθε η πιο δυσάρεστη στιγμή στην ιστορία του αθλήματος. Αυτό γιατί ο Βραζιλιάνος στην 3η στροφή της πίστας έπεσε πάνω στον τοίχο με ταχύτητα άνω των 200 χιλιομέτρων και έχασε τη ζωή του.

        Αν υποθέταμε όμως πως απλώς ήταν ένα τρακάρισμα και δε γινόταν όλο αυτό, ο Schumi θα είχε ένα προβάδισμα 30 βαθμών έναντι του Senna. Έτσι τα πράγματα θα ήταν πολύ δύσκολα για τον Βραζιλιάνο για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Στους περασμένους 2 αγώνες πάντως, ο Schumacher κέρδισε κατά κράτος τον Senna.

 

 

 

     Αυτοί ήταν οι μοναδικοί 3 αγώνες που θα μπορούσε να γίνει πραγματική σύγκριση ανάμεσα στους 2 οδηγούς. Φυσικά ο αγώνας του Σαν Μαρίνο δε μπορεί να καταμετρηθεί καν ύστερα από το δυσάρεστο αυτό γεγονός, μα στους προηγούμενους 2, νικητής, με εμφατικό τρόπο ήταν ο Schumacher και όχι ο Senna

 

 

       Ο Senna μπορεί πραγματικά να συγκριθεί με τον Prost, τον Mansell και τον Patrese. Αυτοί ήταν κατά κύριο λόγο οι ανταγωνιστές του. Ο Schumacher επίσης, μπορεί να συγκριθεί με τον Hakkinen, τον Montoya και τον Raikkonen.

       Αυτό γιατί πολύ απλά μία ολοκληρωμένη μάχη ανάμεσα στους 2 σπουδαιότερους οδηγούς όλων των εποχών, δεν έγινε ποτέ.

 

 

 

Γράφει ο Διονύσης Δημητρόπουλος

Σπουδαστής του ΙΕΚ Δέλτα

Πίσω

Αναζήτηση στο site

© 2015 Όλα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα